1

Generatie Rookvrij

Strategie, visie & communicatie

“Samen op weg naar een rookvrije omgeving”

 

Vraag

Werk voor België een campagne uit op basis van het Nederlandse voorbeeld “Rookvrije Generatie”. Zorg op korte termijn voor merkbekendheid en trek een beweging op gang van initiatieven die hun schouders willen zetten onder rookvrije omgevingen voor kinderen.

 

Oplossing

Samen met Kom Op Tegen Kanker en Stichting tegen Kanker en in dialoog met 7 andere organisaties werkte eSeR een campagneplan en creatieve strategie uit en realiseerde het geheel. I.p.v. een kopie van de Nederlandse campagne werd gekozen voor een lokale invulling van het concept. Voor België werd de merknaam daarom “Generatie Rookvrij”.

Het campagneplan vertrekt vanuit 2 componenten:
- B2C: hoe het ‘grote’ publiek warm maken voor “Generatie Rookvrij”?
- B2B: hoe organisaties enthousiasmeren en ondersteunen om rookvrije plaatsen te creëren en te promoten?

De website en sociale media spelen een centrale rol in de campagne. Het zijn vandaag ideale kanalen om te informeren en interactie te creëren. Ook een actieve persstrategie maakte deel uit van het campagneplan.

 

Resultaat

Het campagneplan en de creatieve uitwerking zorgden op korte termijn voor een groeiende naamsbekendheid. De perslancering op 28 mei 2018 kreeg ruime weerklank in de geschreven en audiovisuele pers. Niet minder dan 49 organisaties tekenden het charter en willen hun schouders zetten onder het initiatief.